Geçenlerde, geleneksel "oturma masasından" "ayakta çalışma masasına" geçen bir yönetici hakkında bir bloga rastladım. Yeni masayı sevdiğini ve asla geri dönmeyeceğini belirtti. Bu kavram beni büyüledi ve daha fazla araştırdım. Birçok makale okudum ve ortaya çıktığı gibi Thomas Jefferson, Ernest Hemingway, Winston Churchill ve daha birçokları günde 10 saate kadar ayakta çalıştı.

Bu dinamik konseptten ilham aldım. Yaratıcı bir şekilde uygulanırsa üretim katındaki denetçilere fayda sağlayabileceğini düşündüm. Ama bunun hemen kabul edilmeyecek alışılmadık bir kavram olduğunu biliyordum. Bir süre denemek ve olasılıkları göstermek zorunda kaldım. Sonuçta, stand-up masası Thomas Jefferson kadar zeki bir adam için yeterince iyiyse, denemeye değer, değil mi?

Bu deneye, bir montaj hattını veya imalat işlemini manipüle ediyormuşum gibi yaklaşmak istedim. Bu yüzden, stand-up masasını kurmadan önce kendime, çoğu 5-S kavramlarına dayanan bazı çok temel sorular sordum.

Oturma masamda onsuz yapabileceğim ne var? (Seiri: Tüm malzemeleri gözden geçirin ve yalnızca temel öğeleri saklayın.)

Her şeyin yerli yerine oturduğundan emin olmak için ne yapabilirim? (Seiton: Her şey için bir yer olmalı ve her şey yerli yerinde olmalı.)

Masa alanını düzenli ve düzenli tutmak için neye ihtiyacım var? (Seisō: İşyerini temiz ve düzenli tutun.)

Standart işim nedir? (Seiketsu: İş uygulamaları standartlaştırılmalıdır.)

Gerçekten ne kadar alana ihtiyacım var?

Masa başındayken rahatlığı korumak için neye ihtiyacım var?

Bu masayı kurarken, yere koymadan önce birçok deneme ve hata yaptım. Hazır olmadan önce yaklaşık bir aylık tefekkür ve modifikasyon aldı. Tam olarak güvenli ve rahat bir şekilde denenebileceğini hissettiğim şeye sahip olduğumda, bir adım attım ve geleneksel masamı çöpe attım.

Bu deney sırasında, bazı meslektaşlarım tarafından güldüğümü ve "tuhaf" olarak etiketlendiğimi itiraf edeceğim. Bu iyi; birçok yeni fikir saygıdan önce alay konusu oluyor. Dört aydır yeni masama sahibim ve bence, ayakta duran masanın yalın bir perspektiften bakıldığında birçok olumlu faydası var.

Bir montaj işleminin yapılandırılması gerektiği gibi yapılandırılmıştır. İhtiyacım olana sadece ihtiyacım olduğunda sahibim. Tüm malzemelerim (telefon, klavye, monitör, dosyalar, çöp tenekesi vb.) elinizin altında. Sadece standart işimin gerektirdiği düz yüzey miktarına sahibim. Yazmak veya okumak için (periyodik çalışma) daha fazla yüzeye ihtiyaç duyduğumda, masanın altından çıkan ve kolayca iade edilebilen düz bir yüzeyim var. Resimden de görebileceğiniz gibi, çok fazla alan da kurtarıldı.

Masamdaki her şeyin bir yeri var. Sadece ihtiyacım olan şeyler için yeterli alan olduğu için düzenli ve düzenli tutmak çok kolay. Artık rastgele kağıt yığınlarım, Post-it'lerim veya klasörlerim yok. Masamın sağ tarafında, her günün sonunda alanımı süpürmek için bir süpürgelik ve faraş var. Yeni masa ile bu görev çok daha kolay çünkü zemin her taraftan görülebilir ve erişilebilir.

Ergonomiye gelince, çok rahat. Araştırmamda, ayakta dururken, sırtınızdaki gerilimi azaltmak için bir ayağı kaldırmaya yardımcı olduğunu buldum, bu yüzden zeminden 6 inç aşağıya bir çubuk ekledim. Ayrıca yorgunluğu azaltmak için masanın önünde yastıklı bir mat var. Monitör göz hizasında ve klavye çoğu kişiye uyacak yükseklikte.

Bu masanın beni daha aktif yaptığını ve kendimi daha enerjik hissettiğimi fark ettim. Bilgisayarın önünde (ki bu bazen herkesin başına gelir) "bölgelere ayrılmak" yerine, yapmam gerekeni yapıyorum ve daha fazla aktiviteye geçiyorum. Bu, diğer yalın ölçümlerle bağlantılı olduğunda bunun imalat camiasında iyi bir kültürel araç olacağına inanmamı sağladı.

Kuruluşların (benimki dahil) bunu bir standart yapmayacağını varsaymalıyım, ancak yaparlarsa harika. Denemeye karar verirseniz, ilk haftanın zor olduğunu unutmayın. Sadece koru ve odaklan. Daha iyi olur.

Sürekli iyileştirme odaklı bireylerin bunu denemesini şiddetle tavsiye ediyorum. Deneyenlerden çok az olumsuz yorum okudum. Bunun, bir süpervizörün çalışmasını standartlaştırmaya, dinamik 5-S uygulamalarını desteklemeye ve üretim katında yüksek aktivite ile sonuçlanmasına yardımcı olabileceğine inanıyorum. Kişisel olarak faydalı olmuş ve başkalarına faydalı olma potansiyeline sahip bir fikirdir.

KAYNAK : www.reliableplant.com